Anja Solokowski

Anja Solokowski

Mijn naam is Anja Sokolowski. Ik schilder, teken, beeldhouw en ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Mijn werk is vaak geabstraheerd en ik pas verschillende technieken toe en gebruik allerlei materialen. Ik ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe mogelijkheden. Ik zie de uitdagingen als een ontdekkingsreis. Het idee dat ik in mijn hoofd heb, wil ik vastleggen. De vormen, de kleuren, de compositie. Spanning tussen realiteit en abstractie boeien me bijzonder. Kijken, kijken, nog eens kijken, aanpassen, net zo lang tot het klopt. Mijn inspiratie haal ik vaak uit mijn reizen en de natuur.
Wil je een kijkje nemen op mijn site?

Bert de Ruiter

Een groot deel van mijn leven ben ik geïnteresseerd geweest in beeldende kunst maar het bleef bij studie en het bekijken daarvan. Op mijn 65e begon het toch te kriebelen en heb ik mijn eerste strepen op papier gezet. De uitdaging heb ik gezocht in het maken van realistische portretten omdat het maken van een goed herkenbaar portret waar concentratie en veel geduld voor nodig is, mij het meest aansprak. De portretten maak ik met houtskool of pastel omdat de eenvoud van deze materialen mij erg aanspreekt. Ik werk graag in opdracht. Een portrettekening is een origineel en persoonlijk cadeau of een geschenk ter nagedachtenis. Velen heb ik inmiddels mogen tekenen. De dankbaarheid en waardering die dan bij de aflevering je ten deel valt is altijd groot en geeft veel voldoening. In deze expositie laat ik een selectie van mijn laatst gemaakte portretten aan u zien.

Bert de Ruiter

Coby van Kolfschoten

Cobie van Kolfschoten, woonachtig in Overberg, schildert met olieverf op doek. Zij schildert vereenvoudigde, geabstraheerde, landschappen. Haar schilderijen zijn het resultaat van het zoeken naar combinaties van kleur, vorm en licht. De eerste lagen verf worden nagenoeg geheel weggepoetst tot transparante lagen. Er blijft dan een historie achter die de basis vormt voor het vervolg. De zoektocht naar spanning, evenwicht en rust is haar uitdaging en het verstilde landschap is haar doel.’

Coby van Kolfschoten

Gloria van Ewijk

Ik ben Gloria van Ewijk (47) en sinds 2011 werk ik als beeldhouwer. Daarnaast ben ik de eigenaar van Gallery Gloria. Het creëren van een beeld inspireert me enorm; het brengt me volledig in het moment. Wanneer ik in een flow zit, vergeet ik alles om me heen en richt ik mijn energie volledig op de steen. Het creatieproces brengt me door verschillende stadia, van vreugde tot teleurstelling, inspiratie en soms frustratie. Mijn doel is om de steen tot leven te wekken, waarbij ik mijn emoties en energie probeer over te brengen zodat er een beeld ontstaat dat emoties oproept. Het resultaat is altijd betekenisvol, omdat ik de steen met een duidelijke intentie heb gemaakt. De beelden hebben organische vormen waarin ik een balans zoek tussen kracht en kwetsbaarheid, mannelijkheid en vrouwelijkheid. Iedereen mag in mijn werk zien wat ze willen; het is open voor interpretatie. 

Beelden met een boodschap
Met mijn kunst wil ik anderen inspireren en een dieperliggende wens of verlangen zichtbaar maken. De beelden die ik maak, dragen altijd een boodschap in zich en zijn gecreëerd met een specifieke intentie. Ze kunnen een betekenisvolle plek innemen in iemands levensverhaal, als symbool voor een mijlpaal of het afsluiten van een bijzondere periode. Ze kunnen dienen om iets nieuws te verwelkomen, zoals een huwelijk, of om een bepaalde emotie te benadrukken, zoals rouw of overwinning. Op basis van een specifieke boodschap creëer ik beelden in opdracht en maak ik vrij werk.

Galeriehouder
Sinds oktober 2023 heb ik een galerie in Veenendaal geopend. De galerie biedt vrouwelijke kunstenaars een prachtige ruimte om hun werk te exposeren. Het verbindende thema is duurzaamheid, waarbij elke kunstenaar haar unieke interpretatie van kracht en kwetsbaarheid uitdrukt. Kunstenaars zoals Fieke de Roij, Elsa Visser, Thea Figee, Marije Kalshoven en ikzelf tonen hier hun werken. Het motto van de galerie is “Art from the Heart,” en de kunstwerken zullen je zeker raken. Je kunt een kunstwerk kiezen voor je huis, kantoor of werkplek, en zo een bijzondere sfeer en unieke schoonheid aan je ruimte toevoegen.

Jolan van Elk

Het kunstzinnig bezig zijn is een stabiele factor in mijn leven.  Ik hou ervan om te kunnen maken, te creëren. Creativiteit is een bron, een levensader die het bestaan kleur geeft. Ik experimenteer graag om tot nieuwe inzichten te komen waarbij de route belangrijker is dan het resultaat. Door het volgen intensieve jaartrajecten houd ik de kijk op mijn eigen werk scherp en kan ik mij blijven ontwikkelen. Mijn focus ligt op abstract werk met een snufje realisme en op het maken van intuïtieve portretten. Dit jaar zal er veel nieuw werk te zien zijn en zullen er betaalbare art prints te koop zijn.  Daarnaast zijn er weer kunstkaarten met originele kleine kunstwerkjes te koop. Ik kijk er naar uit om er samen met de andere kunstenaars een prachtig weekend van te maken. Dit wordt de derde keer dat ik meedoe aan de kunstroute in Veenendaal en ik heb er zin in!

Jolan van Elk

Leopold Holtus

And Now for Something Completely Different…hoeden! Hoeden, hoor ik u zeggen, waarom in vredesnaam hoeden? Die staan toch voor alles wat ouderwets & overdreven vormelijk is? Is dat niet een beetje achterhaald? Mijn antwoord zou zijn: maar misschien wel juist dáarom! Wordt het niet tijd dat we, bij een ontmoeting op straat, voor elkaar weer de hoed afnemen, al dan niet met een lichte buiging? Of dat we ‘m juichend hoog de lucht ingooien als er iets te vieren valt? En dat dan zonder ons erom te bekommeren wie de hoed opvangt? Of dat we zelf met de hoed van een ander thuiskomen? Maar…zijn het eigenlijk wel hoeden die ik schilder? Nee, natuurlijk zijn het geen hoeden. Een hoed zet je op je hoofd, hier gaat het om olieverf op papier. De hoed is voor mij welbeschouwd niet meer dan een voorwendsel, een excuus om te schilderen en daarbij de grenzen van figuratie & abstractie te verkennen. En om, op het raakvlak van chaos en orde, in het schilderen ruim baan te geven aan het toeval, aan de toevalligheid van kleur en gebaar. Om aan mezelf zoveel mogelijk de controle over het resultaat te ontnemen. Want het mogen dan (geen) hoeden zijn, de verf & de kleine ongelukjes blijven gelukkig de baas. Dus toch niet zo completely different, after all…    

Leopold Holtus

Margreet van der Kamp

Mijn naam is Margreet van de Kamp. Bijna dagelijks ben ik in mijn atelier aan huis bezig met schilderen. Tekenen en schilderen, creatief bezig zijn, loopt als een rode draad door mijn leven. Ik heb diverse teken- en schilderlessen gevolgd, o.a. aan de Gooische academie. Het maken van portretten vind ik erg leuk en uitdagend. Het moet natuurlijk lijken, maar ik vind het ook belangrijk om iets van het karakter van de persoon vast te leggen en dat is soms een zoektocht. Daarnaast maak ik graag verhalend werk, soms met een boodschap vanuit mijn geloof. Ik gebruik voor de ondergrond vaak structuren en collages aangevuld met realistisch werk. Kinderen, natuur en mijn geloof inspireren mij. Ik denk dat de manier waarop ik een schilderij opbouw en mijn gebruik van kleuren op het doek mijn werk maakt tot iets eigens. Graag wil ik u een deel van mijn werk laten zien tijdens de atelierroute.

Roeland Schweitzer

Roeland raakte zijn geweldige atelier in de Ritmeesterfabriek kwijt maar heeft nu aan de Nijverheidslaan een nieuw atelier. In de Ritmeester maakte hij naast schilderijen ook grote houten beelden zoals het steppende meisje en de schaatser. Daarnaast schilderde hij thuis op zolder vrolijk verder. Een selectie hangt en staat straks in de kunstgallery.

Roeland Schweitzer

Sander van Laar
Sander van Laar, beter bekend als de nieuwe meester van het stilleven, is een Nederlandse kunstenaar geboren in 1979. Hij woont en werkt in Nederland in een dorp genaamd Veenendaal.
Een toegewijde autonome vakfotograaf wiens passie voor moderne stillevens diep geworteld is. Sinds 2012 heeft hij met onverdeelde toewijding gewerkt aan het digitaal creëren van bloemstillevens en het verlenen van een eigentijdse flair aan oude voorwerpen, in de vorm van hedendaagse stillevens.
In 2017 werd zijn werk bekroond met een prijs die zijn hart diep raakte, vooral omdat vooraanstaande grootheden zoals Erwin Olaf en Govert de Roos deelnamen aan de erkenning. Dit eerbetoon opende deuren naar ontelbare exposities en galerieën. Niet te vergeten de bijzondere tentoonstellingen in 2023, waaronder die in La Carrousel in het betoverende Louvre in romantisch Parijs en het prachtige Mauritshuis in Den Haag. Deze digitale kunstenaar heeft zijn werken al ver buiten Europa laten schitteren, met zowel bewonderaars in de Verenigde Staten als in Azië. Zijn reis is er een van emotie, toewijding en grenzeloze creativiteit.
“DROMEN, DURVEN EN GEWOON DOEN…” DAT IS ZIJN MOTO VOOR DE KOMENDE JAREN
Annemarie Reijbroek

Annemarie ReijbroekEen aantal jaren geleden ben ik in aanraking gekomen met klei en alle facetten die daarbij komen. Het is een verslavende hobby. Als je het in de vingers hebt dan kun je maken wat je wilt. Vooral mijn fantasie kan ik kwijt in de vogels, mijn favoriete onderwerp.
Wat mij betreft, ik kan nog jaren vooruit!

Annemarie Reijbroek

Carla van Laar

Van kind af aan had ik al belangstelling voor textiel. Lapjes en draden waren altijd volop aanwezig, want mijn moeder naaide veel zelf en als ze zat, was ze aan het breien. Het zachte en soepele van stof, de kleuren, het ruisen van een zijden jurk en het persen van wollen stof, al mijn zintuigen hebben het opgenomen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ik een textielopleiding volgde en met heel veel plezier. Daarna heb ik les gegeven aan verschillende scholen en aan de lerarenopleiding, en in mijn vrije tijd was ik met textiel bezig. Ik zat te spinnen naast de box, zat achter mijn weefgetouw als de kinderen sliepen, ontwierp en maakte kinderkleding, beschilderde stoffen en maakte de trouwjurk voor mijn dochter. De laatste jaren ben ik wat je noemt echt aan het werk. Mijn baan in het onderwijs opgezegd, de kinderen  groot en bijna fulltime kunstenaar. Ik geef nog wel workshops en cursussen aan de Volksuniversiteit en creativiteitscentra in het land en bij mij thuis in mijn atelier. In mijn kleinere werk, ruimtelijke objecten en kunstenaarsboeken gebruik ik nog graag de natuurlijke materialen, papier, wol, zijde en dergelijke. In mijn grotere werk zoek ik naar combinaties met andere materialen, zoals bij voorbeeld
borduurwerk met hout en gips. Of met tyvek. Tyvek is een synthetisch materiaal vervaardigd uit polytheen. Ik ben aan het experimenten geslagen en met een strijkijzer, verfföhn en soldeerbout aan de
gang gegaan. Juist door het smelten van dit materiaal heb ik een heel eigen toepassing gevonden. Ik verf nu meerdere lagen tyvek aan onder- en bovenkant. Stik meerdere lagen tegelijk op een ondergrond van linnen, knip tussen de stiksels tyvek door en verhit waardoor de onderliggende kleuren weer zichtbaar worden. Ik ben steeds meer op zoek naar de stevige en monumentale kant van textiel. De laatste werken staan in het teken van recycling. Met lood dat vervangen moet worden maak ik combinaties met zijde en kant op een groot doek. Geteerde onderkanten van parket uit een Frans kasteel wordt in ere hersteld, gecombineerd met papier gemaakt van boombast, papier uit Tibet en met zijde. Ik zoek naar een eenvoudige vormgeving maar wel rijk aan materiaalgebruik en rijk aan structuur en textuur. De natuur en vooral het landschap blijft mijn inspiratiebron, maar heel gestileerd. Door de coronaperiode heb ik mijn inspiratie dicht bij huis gezocht met name in bloemen en die in verschillende materialen uitgevoerd.

Carla van Laar – bloemen

De Bombardon

info?

 

Ida Abels

Schilderijen, Beelden en Tekeningen. Diverse technieken. Ze schildert, tekent, aquarelleert, boetseert en beeldhouwt in steen.
Stijlvormen. De diversiteit van haar werk is mede een gevolg van de voortdurende beïnvloeding van verschillende culturen.
Tentoonstellingen. Diverse in binnen en buitenland.
Motivatie. Door open te blijven staan voor de overrompelende schoonheid en zeggingskracht van de Schepping en de diversiteit van mede-mensen, waar ook ter wereld, blijft voor haar de essentie van het leven zich verdiepen en aanzetten tot nieuwe vormen van creativiteit.

Ida Abels

 

Karin de Jonge

Ik werk al heel wat jaren met klei. Klei is fantastisch om mee te werken, het is zowel een sterk als een kwetsbaar materiaal en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Ik ben begonnen als autodidact, maar kreeg na een aantal jaren behoefte aan een opleiding. Tijdens de opleiding ben ik steeds meer mijn eigen vorm en stijl gaan ontdekken. Het thema van mijn eindwerk was ‘Gebroken aarde’. Dit is nog steeds een belangrijk thema in mijn werk. De huid van veel mijn werkstukken hebben een ‘gebroken’ structuur. Het proces om dit zo te krijgen, heb ik nooit helemaal in de hand. Juist dat maakt het een spannend proces met veel verrassingen.
De natuur is een belangrijke inspiratiebron. Dit komt terug in de organische vormen van mijn werk en in de aardekleuren en asglazuren die ik vaak gebruik. Sinds een jaar werk ik ook veel met   engobes, dat zijn gekleurde slibs. Hierop breng ik structuur aan met houtjes, steentjes, en wat ook maar een mooie structuur kan geven. De meeste glazuren en engobes maak ik zelf en ik bak mijn werk op 1080 -1240 graden.
Naast potten, kommen en schalen maak ik ook abstract werk en tuinbeelden. Voor het fijne werk en sieraden gebruik ik het liefst porselein.
Ik vind het erg leuk en inspirerend om mijn werk te kunnen laten zien tijdens de Kunstroute en om uw reacties te horen. 

Karin de Jonge

Madeleine Last

Planten van vilt combineren goed met natuurlijke planten
Als docent groene vormgeving hou ik mij o.a. bezig met de groen en interieurtrends. En dat zijn er veel, héél veel.
Interieur tijdschriften en het world wide web schotelen ons prachtige plaatjes voor. Soms vergeet je dat er ook nog mensen in moeten kunnen leven. Tussen al dit kijkplezier merk ik soms bij mijzelf ergernis omdat we veel consumeren en omdat binnen de plaatjes veelal geen rekening gehouden wordt met de leefomstandigheden van planten. Wel ben ik natuurlijk blij dat planten weer hun intrede hebben gedaan in onze woonomgeving. Maar het is natuurlijk frustrerend als een paar maanden na aankoop blijkt dat de plant ter ziele is gegaan omdat hij geen goede standplaats heeft gehad. En als je dan helemaal gaat twijfelen aan je groene vingers, dan is de stap snel gemaakt om zijde of plastic planten te kopen (die onder ander worden vervaardigd in China). Jammer want dichterbij huis is een milieuvriendelijke oplossing! Als viltster ben ik begonnen om planten te vilten van schapenwol. Stiekem heb ik de gevilte planten tussen de andere planten gezet om te kijken welke reacties er kwamen. En die kwamen er; ook tijdens tentoonstellingen met daarbij reacties als “Haast niet van echt te onderscheiden”, “wat tof, zo wordt schapenwol weer goed gebruikt” enz. Behalve de bewondering kan ik nu ook mijn verhaal vertellen. De uitdaging is geboren om de bouw van planten nog beter te bestuderen wat hopelijk een mooie collectie vilten planten gaat opleveren. Deze kunnen dan mooi dat donkere plekje in huis verfaaien en zij aan zij met natuurlijke planten een plek krijgen in het interieur.

Mary Vermeer

Van jongs af aan had het word ‘pottenbakken’ een magische klank voor mij. Ik wist dat ik hier ooit iets mee ging doen. Maar door omstandigheden kon ik dit plan pas ca. 1990 vorm geven. Ik heb diverse losse cursussen gevolgd totdat ik in Amersfoort een pottenbakster vond die haar atelier openstelde voor iedereen die zelfstandig wilde kleien. Materialen en glazuren stonden klaar voor gebruik. Het voordeel hiervan was dat ik eindeloos kon oefenen en experimenteren, het nadeel was dat mijn kennis en vaardigheid beperkt bleef tot dat wat ik onder de knie had.
Ik ben daarom in 2003 de 3-jarige vakopleiding Keramische Technieken in Gouda gaan doen. Een gouden greep! Hier kreeg ik de kennis aangereikt waar ik naar op zoek was.
Mijn werk bestaat nu uit zowel handgevormde beelden/vormen en gebruiksgoed dat met behulp van een elektrische draaischijf wordt gemaakt. Ik gebruik verschillende soorten klei die ook allemaal een verschillende bewerking of afwerking nodig hebben. Nadat het werk gevormd is wordt het eerst biscuit gebakken (dit is op ca 950 0). Daarna komt er een glazuurlaag op en wordt het nog een keer gebakken. De temperatuur (tussen de 10000 en 13000) is afhankelijk van de klei-keuze en het glazuur.

Mary Vermeer

Mary Vermeer

Roeland van de Wall Repelaer

Roeland maakt abstract ruimtelijk werk in diverse materialen: brons, steen en hout. Hij laat zich inspireren door de wetmatigheid van levensprocessen, ook wel organische beeldhouwkunst genoemd en volgde daarvoor de opleiding ‘organische vormgeving’. Sinds 2010 heb ik mijn baan als kunstzinnig therapeut in de psychiatrie opgezegd om me volledig op het beeldhouwen te concentreren.  Mijn atelier bevindt zich in Ederveen, waar ik een cursusaanbod verzorg en bouw aan een beeldentuin met o.a. uitstapjes naar land-art.  zie www.vormgeving.org

Beeld van Roeland van der Wal Lepelaar

Sander Veen

Sander Veen is een kunstenaar uit Veenendaal.
Hij maakt vooral abstracte werken, soms in serie, soms los van elkaar. Sinds het jaar 2022 komen daar ook meer figuratieve en fantasierijke schilderijen bij. (Magisch realisme).
Hij schildert veel op paneel, maar soms ook op canvas. Het bezoeken aan musea en de kunst bespreken met zijn familie, (kunstkenners) geeft hem veel inspiratie en kennis van het vak.
Sander is al lang bezig met tekenen en schilderen. Al van kinds af aan tekent hij veel. Vooral veel cartoons en fantasiefiguren. Pas op latere leeftijd is hij gaan schilderen. Zo rond zijn 25ste.
Eerst vooral wat oefenen met acryl, maar later werd het serieuzer. Toen kwam de olieverf. Pas na zijn 30ste werd het echt serieuzer. Hij kreeg meerdere schilderopdrachten en exposeerde zo nu en dan op kleine schaal. Mensen die hij kent wilden graag een schilderij van Sander Veen aan de wand. Dit is de kring waarin hij zich nog steeds begeeft en is druk aan het uitzoeken hoe hij een groter publiek bereiken kan. Op zijn 40ste kreeg hij eindelijk een eigen atelier. Een zolder boven iemand anders haar atelier. Hier kon hij elk weekend fijn werken en mensen uitnodigen om te laten zien wat hij maakt.
In 2022 heeft hij een mooie atelierwoning gehuurd. Nu kan hij eindelijk heerlijk werken vanuit huis en geïnteresseerde gasten ontvangen, die zijn prachtige kunstwerken en atelier willen bezichtigen.

Sander Veen

Baumann & Baumann

Baumann en Baumann

Met onze glaskunst willen we graag verrassen, met mooie objecten van glas. Al onze werken zijn uniek. De techniek die we gebruiken is glasfusen, dit is het laten samensmelten van stukken glas in een oven.
Je bedenkt een ontwerp, b.v. een vlinder. Dan ga je stukken glas (fusingglas in kleur) snijden in de gewenste vormen creëert zo een vlinder. Als het glas gesneden is leg je de stukken glas op een ovenplaat, dan gaat het de glasoven in en wordt het samengesmolten. Dit stook proces inclusief het afkoelen duurt ca 22 uur, je hebt dan een plat gestookt geheel.
Wil je er dan nog een vorm aangeven (bv. golvende vleugels) dan gaat het na de eerste stook nog een keer de oven in. Je kunt dan de platte glasplaat op of in een mal leggen.
Soms moet je een paar keer stoken om de vorm te krijgen die je wilt. Pas als we helemaal tevreden zijn laten we het zien.
Wilt u een keer komen kijken ? U bent van harte welkom in ons atelier.

Baumann & Baumann

Cees Korver

Als autodidact leerde Cees Korver zichzelf de verschillende schildertechnieken aan. Zijn specialiteit is een combinatie van acryl- en olieverf. Zijn werk is soms abstract, soms figuratief of impressionistisch. Maar altijd met een duidelijke eigen signatuur: de gevarieerde kleurencombinaties en vormentaal. De schilderijen hebben geen titel om de eigen waarneming van de kijker niet te beïnvloeden. Cees is naast schilder ook beeldhouwer. Hij bewerkt hout tot de vorm compleet is en geeft het dan kleur.
De natuur speelt nog steeds een grote rol bij het ontstaan van Cees’ schilderijen. Het liefst schildert hij buiten in de tuin, want daar komen de kleuren en het licht het beste tot hun recht. Het schilderen in de natuur geeft hem ook de ruimte om zijn werk van een grotere afstand te bekijken. Zo ontstaan soms totaal verschillende composities. Aan inspiratie komt Cees nooit tekort. Hij doet dit zowel tijdens het fietsen door de natuur als tijdens het lezen van boeken. Reizen brengt hem ook op ideeën. Maar wat het onderwerp ook is, Cees verwerkt altijd zijn eigen gevoel erover in het schilderij.

 

 

Cees Korver

Frits Stiemer

Na ruim tien jaar bezig te zijn geweest met het maken van schilderijen ben ik afgelopen jaar overgestapt op andere materialen. Vanuit mijn interesse voor architectuur in binnen- en buitenland, variërend van de jaren twintig tot de jaren tachtig van de vorige eeuw in combinatie met moderne en hedendaagse kunst, ben ik kunstconstructies gaan maken met metaal en plexiglas, waarin de verschillende kunstvormen worden samengebracht. De metalen frames zouden mensen kunnen doen denken aan gebouwen, ingezet met ramen en wanden in allerlei kleuren. Ik hou van kleur zoals dat in vroegere jaren veelvuldig werd gebruikt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kunstenaars van ‘de Stijl’, of aan de primaire en secundaire kleuren van de jaren zestig en zeventig, perioden die mij nog altijd enorm inspireren. Maar ook de grauwe, betonnen architectuur van het toenmalige communistische Oost-Europa spreekt vaak tot mijn verbeelding. Deze inspiraties hoop ik op de aanstaande kunstroute te laten zien. Ik hoop u dan te zien. 

Frits Stiemer

Jochina van Kruistum

Portretten, vrouwfiguren, dieren en de natuur… Ik leg het allemaal graag vast op mijn doeken. Op mijn schilderijen breng ik de karakters en emoties van mijn modellen tot uitdrukking door levendig kleurgebruik en verfstreken. Hierbij speelt licht, kleur en contrast een grote rol. Een emotie, beweging of tegenstelling geeft mij de inspiratie voor een nieuw schilderij. Door te schetsen, foto’s te maken en een studie te schilderen, groeien ideeën uit tot schilderijen. Ook maak ik graag portretten in houtskool van mens en dier waarin ik de essentie uitwerk en ook delen met een losse hand teken waardoor het accent op de essentie ligt en het ook duidelijk een tekening blijft. Ik hou van nieuwe technieken, onderwerpen en materialen uit te proberen waardoor mijn werk heel divers is en ik mezelf steeds weer een uitdaging geef. Portretten, zowel schilderijen als tekeningen, mag ik vaak in opdracht maken. Het is elke keer weer zo mooi om het karakter van het model levendig op papier of doek te zetten om een blijvende, unieke herinnering te mogen maken.

Jochina van Kruistum

Leny Dillon

Als mijn schilderijen maar één van de gevoelens bij u kan oproepen van
Warmte
Verlangen
Liefde
Rust
Tevreden
Genoegen
Voldoening
Glimlach
Ben ik al blij
BLIJFT u kijken naar mijn schilderij

Leny DIllon

Margo Nelissen


Al meer dan 25 jaar ontstaan er bijzondere sieraadcollecties in Margo’s atelier in Veenendaal-West.
Collecties dragen namen als Holy Grail, waarbij een beker bezet met edelstenen diende als inspiratie voor kelkringen. Of Clouds; het vluchtige van de wolken vertaald naar colliers in luchtig zilverdraad. Soms zijn abstracte begrippen de basis voor nieuwe ontwerpen, zoals bij de collectie Hidden met verrassend verwerkte edelstenen en parels.
Sinds Margo enkele jaren op Curacao heeft gewoond is haar blik gericht op de Caribische natuur met zaden en koralen als inspiratie voor nieuwe collecties.
Margo heeft haar opleiding genoten aan de kunstacademie te Maastricht afdeling sieraadvormgeving en is Cultureel Antropologe, afgestudeerd op West-Afrikaanse Amuletten.

Margo Nelissen

Remon Kniest

Info

Ruud Völke

Als ik dicht bij mijzelf blijf dan schilder ik figuratief. Eén wens is nog steeds om de realiteit te abstraheren, maar tot nu toe lukt dat maar mondjesmaat. De meeste ideeën ontstaan spontaan en dat heeft geresulteerd in diverse onderwerpen. Het is mij overigens opgevallen dat ik, hoewel ik geen echte voorkeur heb voor een bepaald onderwerp, vaak dieren schilder. Onlangs ben ik begonnen met olieverf op waterbasis (Cobra) en dat bevalt mij prima.

Ruud Volke

Yvonne van Hoogstraten

info?

Yvonne Hoogstraten